OPIRG

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Ontario Public Interest Research Group
About this Member 

Mandate:

The Ontario Public Interest Research Group (OPIRG) – Ottawa’s mission is to bring together and build upon a broad-based community dedicated to social, economic and environmental justice. OPIRG – is concerned with the contribution that students, the university and the community can make towards social change.

A little history:

Public Interest Research Groups have existed throughout Ontario, across Canada, and all over the U.S. since their foundation by Ralph Nader in 1971. Our lovely PIRG at the University of Ottawa was founded by student referendum on November 10, 1977 with support from over 75% of student voters. An office space was established and OPIRG Ottawa opened its doors officially in the Fall of 1978. The Resource Centre was established in 1980.

Since our foundation, we have addressed issues of public concern (tuition fees, environment, social justice, war, sexism, racism, aboriginal rights, etc.) through events like movie nights, guest speakers, forums, debates, clothing swaps, fair trade cafés, and information tables. We have supported the work of dozens of action groups on these and other issues throughout the years. As we are a non-partisan group, unaffiliated with any political party or movement, we have focused on awareness, education and action for positive change. More...

How does OPIRG-Ottawa work?

OPIRG-Ottawa is run by a democratically elected Board of Directors. There are seven positions on the Board, the majority of which are held by students at the University of Ottawa. The OPIRG Board of Directors is responsible for determining the programming, priorities, budgeting, policies and campaigns of the organization. 

The Board of Directors at OPIRG is a devoted group of volunteers who oversees the organization. The Board splits its many duties into Portfolios: Treasurer, Human Resources, Volunteer, Campus Relations, Action Groups, Community and Media Relations, and Provincial Relations The Board of directors holds regular board meetings every two weeks.  At the meetings, the Board considers proposals that are made by volunteers, staff, campus groups, students and the community in general.

 

À propos de ce membre 

Mandat:

Le Groupe de recherche d'intérêt public de l'Ontario (GRIPO) à l'université d'Ottawa a pour mission de rassembler et de construire une communauté dévouée  à la justice sociale, économique et environnementale, GRIPO Ottawa s’intéresse aux contributions des étudiants et de la communauté universitaire qui visent le changement social.

Un peu d'histoire:

Les Groupes de recherche d’intérêt public ont existé en Ontario et à travers le Canada et les Etats-Unis depuis leur fondation par Ralph Nader en 1971. GRIPO a été fondé à l’Université d’Ottawa par un référendum étudiant le 10 novembre 1977, recueillant 75% d’appuis. Un bureau a été mis en place et l’ouverture officielle de GRIPO Ottawa a eu lieu en automne 1978. Le Centre de ressources a été mis sur pied en 1980.

Depuis notre fondation, nous avons traité d’enjeux d’intérêt public (droits de scolarité, environnement, justice sociale, guerre, sexisme, racisme, droits des peuples autochtones, etc.) à travers des événements tels que des soirées cinéma, des conférences, des forums et débats publics, des journées d’échange communautaire, des cafés équitables et des kiosques d’information. Nous avons aussi appuyé le travail de dizaines de groupes d'action sur ces questions et bien d’autres à travers les années. En tant que groupe non-partisan, qui n’est affilié à aucun parti ou mouvement, nous nous sommes concentrés sur la conscientisation, l’éducation et l’action pour un changement positif. Plus...